Outsourcing

Informatikai rendszereink kialakításakor alapvetően két megoldás közül választhatunk. Vagy saját magunk alakítjuk ki rendszereinket és üzemeltetjük, vagy külső céggel szerződve kulcsrakész szolgáltatást veszünk igénybe. Az utóbbit hívjuk Outsourcing-nak, mely során “kiszervezzük” vállalatunk bizonyos háttértevékenységeit.

A döntézhez tisztán kell látnunk az outsourcing előnyeit és hátrányait.

Előnyök:

  • Nincs beruházási költség
  • Nincs amortizáció
  • Költségek előre tervezhetők
  • A szolgáltatási szint SLA (Service Level Agreement) szerődésben kerül rögzítésre, mely nagyobb garanciát biztosít számunkra
  • Fejlett iparági megoldás válik elérhetővé, iparági kitekintéssel rendelkező szakemberek segítségével
  • Fontos üzleti tevékenységünkre koncentrálhatjuk erőforrásainkat
  • A kiszervezett tevékenység hamarabb érhető el, szemben egy saját bevezetéssel
  • Méretrugalmasságot biztosít

Hátrányok:

  • Kompetencia elvesztése a kiszervezett tevékenységgel kapcsolatban
  • Biztonsági szempontból érzékeny adatok kikerülnek a vállalattól

A beruházás értékeléséhez különböző elemzések között választhatunk. A legelterjedtebbek a következők:

  • Tulajdonlás teljes költsége (TCO – Total Cost of Ownership)
  • Megtérülés vizsgálata (ROI – Return on Investment)
  • Költség-haszon elemzés (CBA – Cost-Benefit Analysis)

Kapcsolódó fogalmak még a hostolt szolgáltatás vagy ASP (Application Service Provider). Az ASP modellt szokták még On-demand Software vagy Software as a Service (SaaS) néven emlegetni.

Oszd meg ezt a bejegyzést:
  • email
  • Print
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • MySpace
  • RSS
  • Technorati
  • Twitter
  • Add to favorites
  • Tumblr
  • Yahoo! Bookmarks

Címke: , , , , ,