Keresőoptimalizálás kérdések és válaszok egyszerűen

A keresőoptimalizálás nem egy egyszeri tevékenység. Egy összetett folyamatot takar, melynek eredményét rendszeresen felügyelnünk is kell.

Mi a SEO?

A SEO a Search Engine Optimization angol kifejezés. Magyarul keresőoptimalizálás, mely az a folyamat, aminek során javítani próbáljuk oldalunk minősítését és elhelyezkedését a keresőszerverek találati listájában.
Keresőszerverek - keresőoptimalizálás

Milyen lépésekből áll a keresőoptimalizálás?

Első lépés, hogy ismerjük fel a fontosságát!

  • Jelenlegi állapot felmérése
  • Célok és követelmények meghatározása
  • Kulcsszóelemzés
  • Honlap technikai optimalizálása
  • Honlap tartalmi optimalizálása
  • Regisztrálás, linképítés
  • Folyamatos ellenőrzés
  • Tartalomkezelés, javítások

Keresőoptimalizálás - látogatottság növelés - SEO

Mi a célja?

A cél, hogy a számunkra fontos kifejezések keresésekor honlapunk megjelenjen a találati listában és lehetőleg minél előrébb.

Mi a különbség a szponzorált és organikus találatok között?

Az organikus (szerves) találatok a belső terület listája. A célunk, hogy itt jelenjünk meg, mert ezért nem kell fizetni. A szponzorált megjelenések a fizetett hirdetések. Egy oldalon legfeljebb 11 jelenik meg. A fizetett hirdetések sorrendje is a kulcsszavak relevanciájának versenyéből adódik.

Hogyan értékelik az oldalakat a keresők?

A keresők összetett tényezők alapján rangsorolják az egyes kulcsszavakért versengő weboldalakat. A népszerűbb kifejezésekért nagy a verseny és mérlegelnünk kell, hogy fel tudjuk-e venni a kesztyűt. Minden kereső egyedi algoritmust dolgozott ki az értékelésre, melyek több száz tényezőt vesznek figyelembe egy adott oldalnál. Ezek az értékelési módszerek többé kevésbé publikusak, de hatékonyan igazán a tapasztalt keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek tudnak segítségünkre lenni.

Google értekelési tényezők

Mikor kell elvégezni a keresőoptimalizálást?

Ha a keresőkből érkező látogatói számot akarjuk elsősorban maximalizálni, akkor a keresőoptimalizálásnak kell alárendelni már a honlapfejlesztés tervezési fázisait is. A keresőoptimalizálás egy folyamat, melyet már a honlap tervezésekor el kell kezdeni.

A megnövekedett látogatói létszámmal önmagában már megelégedhetünk?

Természetesen nem. Kezdő oldalunktól még nagyon hosszú utat kell megtennie a látogatónak, hogy feladja rendelését webáruházunkban, vagy felhívjon minket, vagy eljöjjön boltunkba és igazi vevő váljon belőle. Azt a folyamatot, ahogy a látogatóból vevő lesz, konverziós folyamatnak hívjuk. Ennek támogatására felhasználóbarát, egyértelmű, megfelelő információkkal ellátott oldalt kell építeni, mellyen felkeltjük érdeklődését termékeink, szolgáltatásaink iránt és elnyerjük bizalmát.

Hogyan lehet mérni a keresőoptimalizálás hatékonyságát?

A célunk, hogy növekedjenek a megrendelések és ezáltal lehetőségünk a bevételek növelésére. A fejlettebb honlap-statisztikai rendszerek segítségével pontosan mérhetjük a látogatói számok alakulását és egyedi konverziós mérőszámokat állíthatunk fel.
Ha vevőink különböző csatornákon léphetnek velünk kapcsolatba, dolgozzunk ki olyan ügyfélkezelési eljárásokat, mely során rákérdezünk arra, hogyan szerzett tudomást rólunk.

Google analytics satisztika

Mikor nem kell foglalkozni a kereső optimalizálással?

Ha üzleti szempontból nem fontosak, vagy kizártak az internet felől szabadon érkező látogatók. Ilyen esetek lehetnek, ha belső vállalati portált készítünk, vagy zárt partnerhálózat számára valósítunk meg webes szolgáltatásokat.

Kérjen ONLINE AJÁNLATOT honlapkészítésre, keresőoptimalizálásra.

Oszd meg ezt a bejegyzést:
  • email
  • Print
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • MySpace
  • RSS
  • Technorati
  • Twitter
  • Add to favorites
  • Tumblr
  • Yahoo! Bookmarks

Címke: , , ,