Hogyan kezeljük a webfejlesztőket?

Honlapkészítés

Ha megrendelői oldalról nézünk egy honlapfejlesztési projektet, érdemes számba venni melyek azok a fontos tennivalók, amikre koncentrálnunk kell. Ha a következőket szem előtt tartjuk, nagyobb valószínűséggel lesz honlapfejlesztési projektünk sikeres és hatékonyabb, nem mellékesen pedig csökken kiszolgáltatottságunk a webfejlesztő cégtől.

Legyen dokumentált tervezési fázis

Kezdjük tervezéssel a munkát annak érdekében, hogy a fejlesztési fázisok hatékonyak legyenek. Tervezzük meg weboldalunk oldalszerkezetét és az egyes oldalakon található funkciókat. Gondoljuk át szolgáltatásainkat, termékeinket, illetve, hogy ezeket milyen csoportosításban érdemes megjeleníteni. Az oldalszerkezetet ábrázolhatjuk egy egyszerű diagram formában is.
A látványtervezéshez adjuk meg a fontosabb irányokat. Stílus, domináns színek, ha van arculati kézikönyvünk (általában csak nagyvállalatoknál szokás). A látványtervezést elvégezhetjük statikus grafikai tervek készítésével, majd ha kialakult a konszenzus a látványról és elrendezésről, akkor érdemes a fejlesztésnek nekilátni.

Megfelelő tárterület szolgáltató és domain név kiválasztás

Válasszunk megbízható, megfelelő támogatást nyújtó szolgáltatót és olyan tárhely csomagot, amely kielégíti a technikai követelményeket. Ezt az után lehet megtenni, hogy a fejlesztővel megállapodtunk az alkalmazandó technológiában. Lehetőleg kerüljük az ingyenes tárhely szolgáltatásokat, mert itt általában reklámokat kell cserében megjelenítenünk.
Domain név választásnál, ha nem cégnevünket vagy márkanevünket kívánjuk alkalmazni, válasszunk kulcsszavakat tartalmazó nevet.

Kulcsszó elemzés

A keresőoptimalizálás szinte kötelező feladat honlapfejlesztés során. A tartalmak elkészítése előtt vegyük számba oldalanként vagy termékenként azokat a fontos kulcskifejezéseket, melyekre leendő vevőink kereshetnek a weben és melyekre mi releváns szolgáltatásokat, termékeket tudunk kínálni. Fontos tudni, hogy nem csak egy szóból álló kulcsszavakra érdemes optimalizálni, hanem több szóból álló kulcskifejezésekre is.

Egyértelmű feladatkiosztás megrendelő és szállító között

Készítsünk ütemtervet konkrét feladatokra bontva. Minden feladatnál határozzuk meg ki végzi el és milyen határidővel. Megrendelőként is lesz feladatunk, például tartalmak megírása, vagy egy elkészült eredmény véleményezése. Törekedjünk arra, hogy minden általunk elvégzendő feladatot határidőre teljesítsünk, így a fejlesztő sem hivatkozhat ránk egy esetleges csúszáskor.
A fejlesztési fázisok teszteléssel záruljanak. A talált hibákat tételesen egy olyan nyilvántartásban vezessük, mely egyértelmű lesz a fejlesztő számára és fel lehet vezetni rá a javítás állapotát. Ehhez alkalmazhatunk Excel táblázatot, nagyobb fejlesztésekhez érdemes TTS (Trouble Ticketing System) rendszert bevezetni.

Tartalom

Ez a legfontosabb része a honlapfejlesztésnek, mégis ezzel szokott a legtöbb probléma lenni. Minden csak körítés a tartalom mellett. A tartalom prezentálja szolgáltatásainkat, termékeinket, tükrözi felfogásunkat, az általunk nyújtott minőséget. A szöveges törzs elkészítése elsősorban a mi (megrendelői) feladatunk, de a kreatív megjelenésben, sőt akár szövegírásban (copywriting) is igénybe vehetjük a webfejlesztőt. Tartalmunk legyen egyedi, releváns, a látogatóknak szóljon. Ne próbáljunk a keresőknek írni, mert ezeknek a trükközéseknek már lejárt az ideje.

Tartalomkezelő alkalmazása vagy statikus oldalak

A publikálandó tartalmak mennyiségétől, keletkezésük intenzitásától, megvalósítandó funkcióktól függően választhatunk tartalomkezelő rendszert (CMS – Content Management System) a megvalósításhoz. Kevés, ritkán változó tartalmakat publikálhatjuk egyszerű HTML oldalak formájában. Ezek hátránya, hogy a módosításhoz programozási ismeretekkel kell rendelkeznünk (HTML, CSS, JavaScript, …) illetve külső fejlesztőt kell megbíznunk. Tartalomkezelő alkalmazásakor olyan adminisztrációs felületet kell kapnunk (és ehhez megfelelő oktatást), mellyel magunk tudjuk bővíteni oldalunkat.

All-inclusive szolgáltatás

Lehetőleg olyan webfejlesztőt válasszunk, aki képes teljeskörű szolgáltatást nyújtani, illetve stratégiai gondolkodással rendelkezik, otthon van az online marketing területén. Az online megjelenés nem zárul le a honlap publikálásával. Meg kell tervezni a hirdetés, linképítés, hírlevélkezelés, közösségi marketing feladatokat, illetve ezek eredményeinek és megtérüléseinek mérését, értékelését.

Oszd meg ezt a bejegyzést:
  • email
  • Print
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • MySpace
  • RSS
  • Technorati
  • Twitter
  • Add to favorites
  • Tumblr
  • Yahoo! Bookmarks